Aankomst op de campus

12 augustus 2015 - Mesa, Arizona, Verenigde Staten

Na de eerste vlucht van 8 uur met een behoorlijk wat te eten door de zenuwslopende paspoortcontrole op naar de tweede vlucht die me uiteindelijk in Phoenix moet brengen. Maar helaas, door een Maintenance uitloop is mijn vlucht vertraagd met 3 uur. Oftewel: 6 uur wachten op de luchthaven van Philadelphia. Niet wetende dat ik later door een weight & balance probleem nog eens 2 uur extra mocht wachten. Dan heb je het wel enigszins gehad met het reizen.

Nadat ze het probleem gevonden hadden en een kwart van de passagiers uiteindelijk niet mee kon met de vlucht (het vliegtuig was dus gewoon veel te zwaar) kon de vlucht naar phoenix vertrekken! En wat is Amerika in het donker met alle lichtjes van alle wolkenkrabbers toch prachtig. Hele vlekken licht van al die miljoenensteden! Totdat de grootste vlek te zien was: Phoenix. Maarja, de vlucht die mij dus 5 uur later in Phoenix bracht zorgde er ook voor dat ik mijn shuttle service naar ASU miste en dat ik misschien niet eens kon inchecken en dus geen slaapplek zou hebben. Gelukkig kon de shuttle service mij afzetten daar waar ik naartoe moest, kon ik me om half 2 snachts nog inchecken en mijn huissleutel krijgen en had ik gelukkig een slaapplek.
Vandaag maar eens lekker over de campus. Nu kan het Amerikaanse studentenleven echt beginnen!

Oja, misschien leuk om te weten: vannacht was het in Phoenix 94 graden Fahrenheit, oftewel rond de 34 graden. De temperaturen die op dit moment Nederland lekker opwarmt, zijn nog lager dan de temperaturen hier 's nachts!