Naar Huis!

15 januari 2016 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Daar zitten we dan. Te wachten op Boston Logan International Airport op m'n vlucht richting Schiphol met een overstap in Reykjavik. Het einde van mijn avontuur in de Verenigde Staten. Gelukkig zijn daar nog een paar hele mooie dagen aan vooraf gegaan in New York en Boston.

Op 8 januari kwamen Wes en ik aan in New York. Vanaf veraf was deze al te zien en met name het nieuwe One World Trade Center stijgt boven alle gebouwen uit. Eenmaal aangekomen in Manhattan zijn we eerst naar Hotel Pennsylvania gegaan om ons in te checken waarna we met Greg (die ook al in de stad was) door de stad zijn gaan lopen. Gelijk richting Lower Manhattan en Times Square om alle typische gebouwen van New York te bekijken en de lichten op Times Square. Op de avond met zijn alle naar de film geweest.

Op zaterdag weer een hele mooie route door de stad gelopen in Uptown waar ook Central Park ligt. Een behoorlijk groot park dat er erg mooi uitziet, maar vast nog mooier is in de zomer. Geen blad aan de boom op dit moment! Daarnaast hebben we over broadway gelopen, zijn we naar het Rockefeller Center geweest en zijn we 's avonds naar Webster Hall gegaan. Eindelijke een club waar de leeftijd 19 jaar of ouder was, waardoor ook ik een keer naar een club kon in de VS.

De volgende dag zijn Wes en ik naar het 9/11 memorial museum gegaan. Altijd al heel erg graag naartoe gewild en voor iedereen die naar New York gaat is het zeker aan te raden. Ondanks we er natuurlijk al een hoop over gehoord hebben op de televisie blijft het nog steeds ontzettend confronterend om te zien wat er die dag allemaal is gebeurd. Het museum was ontzettend mooi en interessant waarbij ze de gebouwen, de mensen die zijn overleden en de service mensen die betrokken waren bij de evacuatie en hulp tijdens 9/11 zoveel mogelijk hebben geëerd. Heel bijzonder in ieder geval.

Na het museum was het tijd voor de No Pants Subway Ride! Dit betekent letterlijk een ritje met de metro zonder broek aan. Een heel georganiseerd event over de hele wereld waarbij de een na de ander zijn broek uittrok en in hun onderbroek in de metro zat. De bedoeling was dat iedereen richting Union Square Station zou rijden met een bepaalde metro, zodat iedereen op dezelfde tijd uit zou stappen op het station. En dan was erg goed gelukt. Het hele station gevuld met mensen in alleen hun onderbroek, met de pers, fotograven en heel veel verbijsterde mensen om ons heen! Zelfs een stel chinezen die met ons op de foto wilden! Erg geslaagde middag in ieder geval!

Op 11 januari was het Greg zijn laatste dag in de VS en zijn we met zijn allen naar het One World Trade Center gegaan, naar de observatory. Vanaf de 104e verdieping en ruim 500 meter boven straatniveau hadden we prachtige uitzicht over al de stadsdelen van New York, de eilanden die er omheen liggen en de baai. Onwijs leuke ervaring.

Rond 13 januari zijn Wes en ik verder gegaan naar onze laatste stop voordat we naar huis zouden gaan: Boston. Weer een hele andere stad dan alle steden waar we geweest zijn. Heel erg Brits, met oude huisjes, kleine straatjes, geen grid systeem en vooral hele oude gebouwen. Net of je in klein London liep. Hier hebben we onze laatste paar dagen lekker door de stad gelopen.

En toen waren we op het moment dat mijn vliegtuig bijna vertrekt richting Reykjavik en ik de VS na 5 maanden ga verlaten. Ik kan wel zeggen dat ik een onwijs gave ervaring heb. Studeren aan ASU en reizen door het land. Twee dingen waar ik al een hele lange tijd van heb gedroom en nu eindelijk gedaan heb. Ik kan terug kijken op een geweldige tijd in Phoenix en een onwijs mooie reis waar ik een hele hoop dingen heb gezien en meegemaakt. Ondanks dat kijk ik weer ontzettend uit om naar huis te gaan, iedereen weer te zien en te beginnen met een onwijs leuke stage!

Tijd om te boarden! Tot snel allemaal :)